۱۳۸۶ بهمن ۲۰, شنبه

حسرت


پیش خوانش : دل ام می خواهد بعد از خواندن hasret از ناظم عزیز ! ، آفریدگار واژه هایی با بوی ناب شرافت عمیق انسانی ، دست کم کرکره ی برگردان ها را پایین بکشم و از زبان حافظ بزرگ بگویم اش که :


                                                                          هرچه هست از قامت ناساز بی اندام ماست


                                                                            ورنه تشریف تو بر بالای کس کوتاه نیست





 



                                                       به : حسین نازنین


 




به دریا برگشتن می خواهم !


در آینه ی آبی آب ها


قد کشیدن / دیده شدن می خواهم !


به دریا برگشتن می خواهم  !


 


کشتی ها در افق روشن می روند /  کشتی ها می روند !


بی که بادبان های سفید و کشیده


پرا ز غم باشد


مهلت عمرم سرانجام


در کشتی ها به  آخر می رسد


و مادامی که از ناگزیری مرگ / گریزی نیست


مانند نوری فرورونده در آب ها


در آب ها فرو مردن می خواهم !


به دریا برگشتن می خواهم !


به دریا برگشتن می خواهم !


 







شاخساران ( فدریکو گارسیا لورکا ) - حسین محمدی


 


ای کاش سلین ایرانی بود - مهدی سحابی


 


زوال رهبری روشنفکری ادبی - محمد قوچانی


 


کریه اکنون صفتی ابتر است - هژیر پلاسچی


 


چه كسی از ابراهيم گلستان نمی‌ترسد ؟ - محمود فرجامی


 


صلیب به روایت هیچکس - داستانی از محمد عرب زاده در نشریه شهروند کانادا


 


کودکی هایم کو؟! (یوسف هایال اوغلو) - حسین محمدی


 


چه معامله باید کرد؟ - میرزاده عشقی


 


شعر بی خوابی سگ اصحاب کهف - سروش سمیعی


 


هجرانی - محمد عرب زاده


 


کودک و کرکس - کوین کارتر


 


 

۲۶ نظر:

  1. گویا گمشده ناظم، گمشده پناهی، گمشده مولانا گاهی برزبان شعر جاری میشود

    Denize dönmek istiyorum
    من میخوام برگردم به کودکی

    شعر برای منهم جاییست برای پیدا کردن گمشده هایم
    ............................
    راستی بادبان افراشته رو به بادبان کشیده ترجیح میدهم

    پاسخحذف
  2. راستش از ناظم حکمت تنها کتاب " تو را دوست دارم چون نان و نمک رو خونئدم و چند شعر در کتاب "همچون کوچه ای بی انتها " و همیشه هم تو این فکر بودم که عجب شاع بزرگی بوده .
    حالا هم که خوشبختانه خواننده بلاگ شما شدم ، بیشتر از قبل می خونم و چشمام رو میبندم و آه میکشم .
    اما یه خواهش شما از " جاهد ایرقات " هم اگه میشه شعر ترجمه کرده و در بلاگتون بگذارید یا کتابی ازش معرفی کنید . البته یادتون باشه که ترجمه شده باشه .

    پاسخحذف
  3. حميدرضا سليماني۲۶ بهمن ۱۳۸۶ ساعت ۲۲:۳۱

    "مهلت عمرم سرانجام
    در کشتی‌ها به آخر می‌رسد"

    پاسخحذف
  4. در آب‌ها فرو مردن می‌خواهم ...
    فرو رفتن
    فرو ماندن
    فرو کندن
    فرو جان کندن
    فروتر
    فروتر شدن
    و به دریا برگشتن؟

    پاسخحذف
  5. سلام
    شبیه تنهایی مجموعه شعرمن چاپ شد بالاخره
    با یک دنیا بدهی
    هنوز مرکز پخشی نیافته ام
    استمدادم رابخوانید دروبلاگم
    کامنت بگذارید وآماده ی تبادل لینک هم
    هستم

    پاسخحذف
  6. سلام مجید

    لینک دانلود تئومان رو درست کردم ،اشتباه فاحشی بود امیدوارم دیگه تکرار نکنم !!
    می دونی که من دایل آپ وصل می شم و سرعتم پایینه و نمی تونم راحت آپلود کنم و به همین خاطر از آپلودهای بقیه استفاده می کنم ،اما اکثر mp3 ها رو خودم آپلود می کنم.

    پاسخحذف
  7. البته سلام حبیب

    لینک دانلود ترانه اؤیکو و برک هم صحیحه ،فقط 20 ثانیه ای باید صبر کنی و بعد گزینه دانلود اوریجینال رو بزنی.

    پاسخحذف
  8. ممنونم دوست عزیز بسیار لطف داری.

    پاسخحذف
  9. ترجمه را باز خواندم حرف زدیم در موردش
    شاد باشی

    پاسخحذف
  10. در فیلم کافکای سودربرگ، کافکا که از جنایت قصر در شگفت است رو به دکتر قصر می کند. و در پاسخ به گفته ی او که ما به همدیگر شباهت داریم، می گوید: ما هیچ شباهتی نداریم. من سعی کردم کابوس بنویسم ولی شما آن را ساختید.... گذشته از مایقی حرف هایی که کافکا و دکتر قصر به هم دیگر می گویند و اتفاقاتی که در آن جا رخ می دهد. شما را برای خواندن شعری به وبلاگ خودم دعوت می کنم.
    با احترام
    س.سمیعی

    پاسخحذف
  11. دکتر احمد قریب گرکانی نمایندگی هشتمین دوره مجلس www.agharib.ir

    پاسخحذف
  12. باسلام میخواستم ادرس وبلاگم رو با نام پیمان دانلود در پیوند روزانه وبلاگتان قرار دهید من لینک وبلاگتان را در وبلاگم قرار دادم

    پاسخحذف
  13. با سلام,
    وبلاگ جالب و پر محتوا هست و در این حال خیلی ساده ...
    خیلی خوشم آمد.
    پیشاپیش سال نو را هم تبریک میگم
    و برات آرزوی موفقیت و سلامتی میکنم..

    پاسخحذف
  14. با تبیریک سال جدید . به ورز منتظرم

    پاسخحذف
  15. سلام
    زمزمه ی خوش نوشته هات باعث شد که لینکت کنم ته تعریف می خوای نه تمجید . یا حق
    سال نو مبارک

    پاسخحذف
  16. سال نو مبارک

    با احترام
    آساره

    پاسخحذف
  17. بی شک جهان را به عشق کسی ساخته اند
    چون من که افریده ام
    از عشق
    جهانی برای تو

    منتظر حضورتم
    تا دوباره ها...

    پاسخحذف
  18. من با کوپی/پیست زین سبب حال کنم
    چون آگهم که تو ز آن بی زاری
    .
    .
    .
    وقتی شعرهای برخی از شما را می خوانم به تقلید سبکی شما پی می برم. تقلید از شاعرانی که سخت دنبال این هستیم بگوییم: این ها شاعر نیستند یا لااقل دیگر شاعر نیستند..........
    اما من آگاهانه آن شاعر،شاعره یا شاعر/شاعره می شوم. تا لحظه ی تکثیر، انفجار و فوران لذت: من علی عبدالرضایی می شوم. برای اینکه دیگر علی عبدالرضایی نباشد.
    من می شوم...
    برای ((شدن)) آیا باید هگل و دیالکتیک اش را کنار زد؟!

    پاسخحذف
  19. سلام حبیب جان من آپدیتم و منتظر قدم پاکت ... یا حق

    پاسخحذف
  20. بر آنيم تا طرحي نو به كار زنيم و چشم‌ها را به ميهماني شاخه‌هاي خوشرنگ شعرها ببريم در :

    جشن شعر بلاگفا

    اين جشن، ابتكاري از هم‌قلمان شماست كه برايتان در وبلاگ هاي «از شما چه پنهان...» و «روزگار وصل» نوشته‌اند.
    هدف اين است: ارائه و معرفي مشق‌هاي شاعرانه در محيط مجازي، آشنايي با شاعران جوان و كمتر شناخته شده، سپاس‌گزاري از آنان كه در ارتقاي فضاي رسان? اينترنت مي‌كوشند.
    و اما در مورد اصل برنامه: مي‌خواهيم بهترين پُست‌هاي شعر در محيط بلاگفا را، با نظر شاعران نامدار كشور انتخاب كنيم و اين مجموع? گزيده را توسط يكي از ناشران معتبر ايراني به چاپ برسانيم.
    اين برنامه كاملا" مستقل است و هيچ گونه وابستگي به نهادهاي دولتي يا خصوصي ندارد.

    شيو? شركت در جشن شعر بلاگفا:
    - حداكثر 3 شعر از بهترين پُست‌هاي وبلاگتان را- كه البته اثر خودتان است- و تا پايان سال 86 (تا آخر اسفند امسال) در وبلاگ آمده، برايمان بفرستيد.
    - مهلت ارسال آثار هم تا پايان فروردين ?? است.
    - قالب و موضوع شعرها آزاد است .
    - m_pournejati@yahoo.com شعرها را به نشاني الكترونيكي ارسال نماييد.

    منتظر آثار شما براي برپايي جشن شعر بلاگفا هستيم...

    http://www.azshomachepenhan.blogfa.com

    پاسخحذف
  21. تو در دريا غرق نمی شوی، دريا مي شوی.

    دلت بهاری

    پاسخحذف